joi, 27 ianuarie 2011

Turta dulce à la Diana



Pe principiul "Mai bine mai tarziu decat niciodata", vor urma, ca tot e sfarsitul lui ianuarie :) , reteta de cozonac si cea de piftie. Fiindca am ramas putin in urma, le postez totusi,  macar de dragul pozelor.
Multumesc Diana, pentru reteta si sprijin moral cu turta dulce si cozonacul .


Lista de ingrediente:
  1. 370 grame faina
  2. 150 gr unt moale
  3. 180 gr zahar 
  4. 90 gr miere (eu am pus ochiometric, cat imi mai ramasese in borcan)
  5. 1 lingurita de pudra de scortisoara
  6. 1 varf de cutit de nucsoara
  7. 1 ou mare batut in viteza 
  8. 1 plic de praf de copt Dr. Oetker
Pentru "cosmetizare" am folosit un plic de glazura de ciocolata Dr. Oetker, iar pentru cea alba, albusuri batute cu zahar. Pentru decor, creioanele cu glazura tot Dr. Oetker.

Reteta originala mai curpindea si 1 lingura rasa de ghimbir macinat si 1/2 lingurita de cuisoare macinate dar nu am avut si deci, nu am pus.

Faina, praful de copt, scortisoara si nucsoara se amesteca intr-un bol. Untul, mierea si zaharul se topesc la bain-marie iar apoi se lasa sa se raceasca putin. Se toarna jumate intr-un bol, oul batut, apoi se pune jumate din compozitia faina - praf de copt - nucsoara - scortisoara si se amesteca. Se procedeaza la fel cu cealalta jumatate din ambele amestecuri pana iese un aluat omogen, putin lipicios dar care se dezlipeste de pe marginile bolului. Se inveleste in folie alimentara si se lasa la frigider 30 de minute. Se va face tare ca piatra insa se va manevra bine cu facaletul. Pe blatul tapetat sau mai sigur, pe o hartie de copt se intinde o foaie de vreo jumatate de cm care se taie in formele dorite. Resturile se framanta putin  si se intinde iarasi o foaie si tot asa pana se termina aluatul. Se pun in tava tapetata cu hartie de copt, pe randul de sus, la cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 12-15 min. Cel mai bine, stai cu ochii pe cuptor si le scoti cand devin aurii. Se racesc pe un gratar si se orneaza. Se lasa macar o ora pe servete, ca sa se intareasca decorul.
Ies niste crantanele foarte simpatice, cu gust de Sarbatori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu