marți, 15 martie 2011

Chec cu cacao glazurat

 
Checul cu cacao este printre dulciurile care se leaga cel mai pregnant in amintirile mele de copilarie. Parca il si vad, in camara bunicilor, pe un raft care-mi flata inaltimea, adica taman bine sa ma servesc. Si pentru ca bunicii ma cunosteau bine, gaseam mereu si cutitul alaturi, pus anume pentru nepoata de-o potriva pofticioasa si grabita intre doua ture de V-ati ascunselea. Si-mi mai amintesc, de parca a fost ieri, cum se intampla cu atatea alte mancaruri, cum era imposibil dupa gust sa dibuiesc daca l-a pregatit bunicul ori strabunica.


Ingrediente: 
  1. o cana si jumatate de faina
  2. o cana si jumatate de zahar (nu iese prea dulce dar se mai indulceste dupa pofta cu zaharul pudrat pe deasupra)
  3. 6 oua
  4. 6 linguri de ulei
  5. 2 lingurite de praf de copt
  6. jumate lingurita de bicarbonat de sodiu
  7. 2 linguri de cacao
  8. esenta de rom sau mai fain, de cafea
Glazura:
  1. 120 gr de ciocolata neagra
  2. 8 linguri de smantana pentru frisca (LaDorna am folosit)
  3. o cana zahar pudra
  4. esenta de cafea
  5. un varf de cutit de unt
  6. optional o lingura de nuca tocata

Cu cantitatile de mai sus am umplut doua forme de chec insa am impresia ca formele mele (primite, de asta nu stiu precis) sunt mai mari decat cele obisnuite de chec, ca atare, desi creste, checul meu nu e foarte gros fiindca pun mai putin aluat in fiecare forma.

Se separa albusurile de galbenusuri. Daca folosesti oua de tara, iti va iesi mai sanatos si mai galben checul, cum am patit eu. Se bat albusurile spuma, apoi se adauga zaharul putin cate putin si se mixeaza in continuare. Se adauga treptat galbenusurile, batute in prealabil. Se adauga cele 6 linguri de ulei. Se incorporeaza si faina amestecata cu praful de copt si bicarbonatul. Se ung formele de chec cu unt si apoi se presara faina sau se pune hartie de copt. Se toarna compozitia in forme, pastrandu-se cateva linguri care apoi se amesteca cu 2 linguri de cacao. Atentie insa caci compozitia cu cacao este mai grea si se lasa la fund, ca atare nu trebuie sa fie prea multa. Se pune in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 45 de min sau pana cand scobitoarea iese curata.

Cu 5 min inainte de a scoate checul, te poti apuca de glazura, punand intr-un ibric ciocolata cu untul la bain-marie. Cand s-au topit adaugi smantana, zaharul, esenta si amesteci repede si bine. Scoti checurile din forma, pe un gratar cu foaie de copt pe el (ca sa nu murdaresti de jur-imprejur) si torni imediat glazura peste ele, lasand sa se scurga in voie pe peste tot. Presari nuca si lasi sa se raceasca la temperatura camerei pentru ca glazura sa isi pastreze luciul.

In fotografii, cacaoa s-a rusinat si s-a ascuns la o felie mai incolo (se vede doar un inceput timid in sectiune), dar te asigur ca am pus din belsug :). Pofta buna!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu