miercuri, 20 aprilie 2011

Cheesecake cu ciocolata


Stiti si voi vorba aceea "Cat dai atata face", care alterneaza in discutii, in functie de situatie, cu "Dai un ban da' stai in fata". Ei bine, nu-mi place sa dau crezare acestor ziceri dar ma oftic de nu mai pot cand ele se adeveresc a fi corecte! Asta am patit cu o reteta dintr-o revista la pret mic, de parca daca nu te ustura la buzunar, atunci e in regula sa arunci cu banii pe fereastra! Eu pretind acel profesionalism din partea unei publicatii de a fi verificat retetele inainte de a le da la tipar, indiferent de pretul cu care se vinde revista.

In definitiv pe un blog culinar ori pe un site, mai poti pune o intrebare, te mai dumiresti, atragi autorului atentia ca a omis ceva, in fine, exista barem o comunicare. Pe cand asa, stai cu revista in mana, cu ingredientele compromise, fara drept la replica. Iar daca nu as stii ca si reclama negativa este reclama, zau de n-as spune ce reteta m-a scos din zen-ul meu profund si chiar as inventa un premiu pentru cel care poate alcatui un aluat "omogen si elastic" precum cel promis pentru acea pasca pe care n-am mai facut-o. Dar cu forte noi si-un drum rapid pana la magazinul din colt pentru doua pachete de biscuiti, plus o compozitie alcatuita din mers, am inventat "pasco-cheesecake-ul". Adica nici chiar pasca, nici chiar cheesecake, cert e ca poate sta pe masa de Paste fara a se rusina intre restul bucatelor :) .
Acum ca mi-am spus naduful, reteta!


Ingrediente blat:
  1. 200 gr biscuiti Petit Beurre (sau alti biscuiti simpli)
  2. 95 gr unt

Ingrediente compozitie:
  1. 500 gr branza de vaci grasa si nitel mai cremoasa (scursa de lichid)
  2. 100 gr crema Quark
  3. 7 linguri de zahar pudra
  4. 1 plic de zahar vanilat
  5. 4 oua
  6. o lingura de amidon alimentar
  7. aprox. 60 gr paiete de ciocolata (chiar asa scrie pe borcan)
Optional, pentru decor, zahar pudra.

Pentru blat, pisezi biscuitii in robotul de bucatarie. Untul il topesti la bain-marie, il adaugi peste biscuiti si amesteci bine cu o lingura, pana se umezesc cat de cat uniform. Torni intr-o tava cu peretii detasabili (diametrul 22-23 cm) si cu ajutorul unui pahar presezi biscuitii pana obtii un blat neted si ferm.

Pentru compozitie amesteci cu mixerul toate ingredientele, punand amidonul la urma, treptat, pana seamana cu textura unei budinci. Torni in forma. Deasupra presari paietele de ciocolata (cred ca merge si cu ciocolata amaruie, maruntita) si bagi in cuptorul preincalzit la 170 de grade pentru 40 de min sau pana cand compozitia nu mai tremura in mijlocul tavii. Eu am tinut-o pe un rand putin mai jos de mijloc (randul 2 din 5). O lasi sa se raceasca in forma, treci usor cu un cutit pe langa margini si apoi desfaci peretii detasabili ai tavii. Optional, poti "orna" cu zahar pudra. Pofta buna!





3 comentarii:

  1. Imi pare rau ca nu ti-a iesit reteta, dar ma bucur ca ai putut-o repara :) De asta prefer sa iau retete de la tv si din bloguri bune, dar si asa cateodata nu iasa si nu iasa :) Ca o crema de ganache de la Ina Garten, care nu s-a batut sa iasa spuma nicicum. Dar asa capatam experienta si din greseli scoatem retete noi :) Sa ai un Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mihaela, de data asta cred ca m-am invatat si eu minte. O sa folosesc doar sursele de incredere :). Dar, cum spui tu, se intampla si "la case mai mari". E bine totusi cand se mai poate recupera ceva si nu sunt chiar toate ingredientele (plus timpul!) pierdute. Paste fericit iti doresc si eu, plin de bucurie, liniste si bucate alese :)!

    Alexandrina, iti multumesc frumos, Paste fericit si tie si celor dragi ai tai! Sa fie inceputul unei primaveri frumoase, cu tot ce-ti doresti!

    RăspundețiȘtergere