miercuri, 13 februarie 2013

Placinta cu legume si soia


Amintindu-mi de placinta de carne cu bere, m-am gandit sa o incerc si in varianta vegetariana, folosind soia. O cautare pe Google, un mesaj pe Facebook catre un fost coleg vegan si un telefon mai tarziu, am gasit la Mega Image pungute de soia in toate formele si pentru toate intrebuintarile: cubulete pentru tocanite, bucati mai maricele pentru snitele si granule - m-am gandit eu ca ar simula bine carnea tocata. Rezultatul a fost surprinzator :-) .


Pentru o tava am folosit:
  1. 1 pachet foi de placinta
  2. 300g de soia granule (soia ca atare, este destul de fada, asa ca secretul consta in a ajusta gustul din condimente)
  3. 2 morcovi
  4. 2 cartofi mici
  5. 2 cepe
  6. 1 ardei gras
  7. 1 legatura de patrunjel
  8. 2 oua
  9. mac
  10. putin cascaval ras
  11. sare, piper, marar, boia iute, condimente pentru pui
  12. ulei pentru uns foile
Soia o pui intr-o oala cu apa (oala mare, soia se va umfla foarte mult) fiarta, cu condimente (am folosit sare, piper, boia iute si condimente pentru pui) timp de 2 ore, asa cum e specificat si pe pachet. O clatesti apoi intr-o strecuratoare si o pui la fiert 5-10 minute in apa proaspata (pazeste bine oala daca esti ca mine, la prima experienta de gen, se va umfla mai repede si mai violent decat laptele dat in clocot :-)) ) . O scurgi apoi bine in strecuratoare.

Separat, cartofii ii fierbi si tai marunt, ceapa si ardeiul le tai la fel, marunt. Morcovii i-am maruntit in robotul de bucatarie, dar ii poti da si pe razatoare. Legumele, mai putin cartofii, le calesti in putin ulei. Amesteci intr-un bol mare toate legumele (inclusiv cartofii), soia, patrunjelul si mararul tocat. Pui sare, piper si un ou.

Ungi tava cu putin ulei, asezi 3-4 foi de placinta (unse intre ele) pe fundul tavii, torni jumatate din compozitie, presari putin cascaval, pui inca 2-3 foi de placinta (la fel, unse intre ele), torni restul de compozitie, mai presari putin cascaval, asezi alte 3-4 foi unse intre ele. Ultima foaie de placinta o ungi cu un ou batut si presari mac. Pui in cuptorul preincalzit la 180 de grade 40-45 de minute. Servesti cu smantana alaturi. Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu