marți, 12 aprilie 2016

Mini-tarte cu capsuni




Tartele acestea sunt in primul rand baby-friendly, iar personal nu sunt deloc adepta dulciurilor oferite copilasilor, asa ca aroma acestor tarte este una naturala, gustul usor dulceag este dat numai de curmale! 
Cantitati pentru 14 tarte mici:

Aluat
- 200g de faina
- 100g unt rece
- 1 galbenus
- 10 curmale fara samburi, hidratate
- 4 linguri de apa rece

Crema
- aprox. 200g de ricotta (optional se poate amesteca cu sirop de artar sau alt indulcitor pe care il preferi)

Pentru decor, fructe -  in functie de poftele copiilor (am avut numai capsuni, dar ar fi mers si niste cubulete de kiwi sau/si mango)


Inainte de a le pune la cuptor




Pentru aluat, am pus in blender curmalele hidratate si scurse, cele 4 linguri de apa si galbenusul si am obtinut o pasta pe care am turnat-o peste faina. Am adaugat untul si am framantat repede aluatul (pentru a nu se incalzi). Apoi l-am "uitat" pret de o plimbare (adica vreo 2 ore) in frigider.

Dupa 2 ore, am portionat cu ajutorul unui cutit aluatul, am intins fiecare biluta de aluat intr-o foaie subtire pe care am asezat-o in forma. Am repetat aceasta etapa pentru fiecare dintre cele 14 mini-forme. Am intepat  aluatul din loc in loc cu ajutorul unei furculite si am pus in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru aprox.20 min, pana ce tartele au fost gata. Le-am lasat sa se raceasca, apoi am umplut fiecare tarta cu cate o lingurita de ricotta si am ornat cu capsuni.



* Daca doresti un gust mai pregnant dulceag, poti adauga zahar sau alt indulcitor atat in aluat cat si in crema de branza.

Pofta buna :-)!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu