marți, 3 mai 2016

Budinca de macaroane



Lunguiete, lunecoase,
Macaroanele-s haioase.
Cu nuci, branza si curmale,
Asta-i budinca din dotare.

Budinca de macaroane, reinterpretata in maniera prietenoasa pentru alimentatia copiilor.

Ingrediente pentru o budinca pusa in forma de cozonac:

- 250g macaroane
- jumatate cutie ricotta
- 4 galbenusuri (* nu folosesc albusuri, altminteri cred ca ar fi intrat numai 3 oua)
- 2 cutii Covalact branza de vaci 6%
- 12 curmale hidratate, scurse
- 50g nuci macinate

Macaroanele le-am pus in apa la fiert, conform instructiunilor de pe ambalaj.

In blender am pus curmalele, nucile si galbenusurile si am obtinut astfel o pasta pe care am amestecat-o cu ricotta si branza de vaci Covalact. Am turnat totul in forma non-aderenta de cozonac si am pus la cuptorul preincalzit la 180 de grade, pret de aprox. 40 minute (se verifica). Am consumat-o abia dupa ce s-a racit.


In cuptor




In loc de concluzie:

- Data viitoare voi pune cu o cutie de branza de vaci in plus, sau voi diminua cantitatea de paste, deoarece desi in bol parea indeajuns de multa compozitie in raport cu pastele, budincii in final mi se pare ca i s-ar fi potrivit mai multa branza.
- Budinca este in primul rand baby-friendly, nu va asteptati la un gust dulce asa cum este el inteles de catre un adult. Daca pregatiti pentru adulti, puteti pune deasupra zahar presarat pentru a obtine o crusta usor caramelizata si un gust mai dulce.

 Pofta buna :-)!

2 comentarii:

  1. De ce nu folosesti albusuri? Intreb fiindca am si eu o fetita de 8 luni si inca sunt in faza documentarii. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Valentina, in urma unor analize de sange facute la varsta de 1.4 ani a rezultat o usoara alergie la albus si de aceea prefer sa nu il folosesc, chiar daca indicele de alergie a fost foarte mic.
    Desigur, galbenusul nu se poate separa 100% de albus, asa ca cel mai bine este sa te sfatuiesti cu medicul pediatru.

    RăspundețiȘtergere