marți, 7 iunie 2016

Biscuiti cu cocos si mar


Ta-da-da-daaammm (sunet de tobe)....Biscuiti din categoria "guguloaie-trantite-n-tava-gata-ultra-rapid-cu-super-efect" :-)). Mare filosofie nu-i la mijloc, dar cum parfumeaza casa si cum dispar - curata magie!
Am amestecat in marea graba, pe fundal de "miam-miam-miam"- in traducere libera " mami, misca-te mai cu talent, ca mie imi e pofta!" urmatoarele:

- 5 linguri zdravene de fulgi de cocos
- 100g unt la temperatura camerei
- 1 galbenus
- 1 mar mediu, ras pe razatoarea mica, pus cu tot cu zeama pe care a lasat-o
- 1 varf de lingurita de scortisoara
- putin praf de copt
- faina cat sa iasa un aluat vartos (sa fi fost in jur de 100g, poate un pic mai mult de atat)

Aluatul cel vartos si lipicios l-am pus cu lingura, in forma de "guguloaie" (pe care le-am turtit nitel cu o furculita) in tava cu hartie de copt si am bagat la cuptorul preincalzit la 200grade vreo 15-20 min, pana au devenit biscuiteii rumeni-auriu. Pofta buna :-)!

28 de comentarii:

  1. Mmmm ce bine arata :)...o sa-i fac si eu piticului ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca punem oul intreg este vreo problema? Stiu ca la voi este o problema cu o alergie... :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Suuuper au iesit! Esti f tare! Interesanti ca gust ..

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte buni! Astazi am vrut sa ii fac neapărat si am improvizat putin pentru ca nu aveam toate cele necesare: am pus făină de orez (doar pe asta o aveam) si pentru ca am avut doar 2 linguri de nuca de cocos, am completat cu 3 linguri de fulgi fini de ovăz. Inca ma minunez ca au iesit buni chiar si asa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :-) de multe ori tocmai "improvizatiile" au farmec! De fapt, chiar asa s-au si "nascut" acesti biscuiti, din ce am avut la-ndemana in casa. Suna tare bine si varianta cu fulgi de ovaz, voi incerca si eu :-) Multumesc pentru comentariu, ma bucur sa aflu ca au avut succes biscuitii!

      Ștergere
  5. I-am incercat si eu acum si imi plac foarte mult, cu exceptia faptului ca mi se pare ca parca au un pic prea mult unt. Sa vad cum se simte aspectul asta dupa ce se racesc :D. Data viitoare as incerca cu 75 de g. In rest, multumim mult de reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina, posibil sa fi fost un pic prea putina faina! Din pacate, in niciuna din datile in care am preparat acesti biscuiti nu am masurat faina ci am pus din ochi. Asa ca, da, ori scazi cantitatea de unt, ori cresti cantitatea de faina. Sper sa va placa :-) ! Sunt mai buni dupa ce se racesc un pic si se "imprietenesc" aromele.

      Ștergere
  6. Se poate utiliza faina de quinoua sau faina de ovaz? Arata delicios si vreau sa fac si eu pentru mofturoasa mea de 9luni. Multumim pt reteta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca faina de ovaz se preteaza mai bine :-). De asemenea, poate te inspira si aceasta reteta, facuta cu fulgi de ovaz macinati - http://dulceatadetrandafiri.blogspot.ro/2016/11/turtite-cu-ovaz-si-fructe-de-padure.html?m=1
      Sau aceasta - http://dulceatadetrandafiri.blogspot.ro/2016/10/batoane-cu-cereale-nuci-si-fructe-fara.html?m=1 (poti jongla cu ingredientele in functie de cele pe care le mananca deja copilasul)

      Cu placere :-)!

      Ștergere
    2. Multumesc pentru inspiratie! :)

      Ștergere
    3. Cu drag :-) ! Ai incercat in cele din urma cu faina de ovaz? Cum au iesit :-) ?

      Ștergere
  7. Buna seara. Interiorul este umed sau uscat? Daca folosim un ou intreg, se adauga mai multa faina? Cam cata sa fie? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara, interiorul este foarte putin umed atunci cand sunt calzi sau daca soiul marului este prea zemos (daca marul e prea zemos, e de preferat sa il scurgeti putim de zeama inainte de a-l adauga compozitiei). Sa va fie cu folos :-)!
      Sigur, se poate folosi oul intreg, 1 lingura plina cu faina per ou intreg folosit ar mai trebui sa adaugati.

      Ștergere
  8. Buna seara! Am facut biscuitii in seara aceasta si sunt gustosi, au textura placuta. Sper sa ii placa si lui bebe, aflam maine :)
    Am o intrebare legat de rolul marului. Este folosit doar ca indulcitor sau ar trebui sa ii simtim si gustul de mar? Intreb petru ca in cazul nostru se simte doar gustul de cocos, nu se simte nici cea mai mica aroma/textura de mar. Multumim!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sandi, sper si eu sa fie si pe gustul lui bebe :-)! Marul indulceste usor (depinde mult de soi), dar si fragezeste totodata, inmoaie putin textura biscuitilor. Dominant insa este cocosul, asa-i :-)

      Ștergere
    2. Pentru a varia, se poate inlocui marul cu o para mai parfumata de exemplu. Seara minunata!

      Ștergere
    3. Super, multumim! E buna precizarea cu para, chiar vroiam sa intreb :)

      Bebe a molfait un pic un biscuite, e un inceput bun! Mai incercam :)

      Ștergere
    4. Cu drag! Ma bucur ca i-a placut si ca testeaza noi texturi cu entuziasm :-)!

      Ștergere
  9. Răspunsuri
    1. Nu conteaza; cata vreme este moale la temperatura camerei, se va ingloba cu usurinta in aluat.

      Ștergere
  10. Buna Cristina. Am facut acesti biscuiti, diar ca am inlocuit marul cu para. Au iesit foarte buni la gust, doar ca la coacere efectiv untul s-a topit in tava, mai mult pot spune ca biscuitii s-au prajit decat copt. Trebuia lasat aluatul in frigider in prealabil sau...?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate inlocui marul cu para fara probleme, insa este posibil ca para sa fi fost putin prea zemoasa si/sau cantitatea de faina folosita prea mica. Din acest motiv aluatul s-a "copt" in unt, fiind probabil o combinatie de unt si zeama de fruct.. Incearca data viitoare, daca le mai acorzi o sansa biscuitilor, sa pui faina mai multa :)

      Ștergere
  11. Cu siguranță, sunt cei mai buni biscuiți pe care i.am făcut de când am început diversificarea! Mulțumesc de rețetă! 🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc tare mult pentru mesaj, ma bucur ca au succes si sper sa ii fie pe plac copilasului si alte retete din cele pe care le public :-). Astept oricand cu drag o parere!

      Ștergere