joi, 23 iunie 2016

Chec cu ananas si cirese


Am stat cu emotii mari pana la momentul degustarii si al verdictului deoarece m-am temut ca ciresele, in combinatie cu ananasul, vor incruzi aluatul. Spre marea bucurie, fricile au fost nefondate, checul a iesit delicios, iar combinatia de arome - una foarte fericita :-)





Cu urmatoarele ingrediente am umplut o forma de chec si un vas mic Ramekin (asa cum se vede si in colajul cu fotografii):
- 4 linguri de iaurt gras (10%)
- 8 galbenusuri (* nu folosesc albusuri, daca folositi insa, recomand numai 4-5 oua, albusul batut spuma inainte - veti obtine un chec infinit mai pufos decat al meu :-) )
- 9 linguri de ulei
- 150g de faina
- jumatate de pliculet de praf de copt
- 2 felii de ananas taiate cubulete
- o mana de cirese fara samburi
- 4 rondele de ananas


Am avut un ananas mic, pe care l-am curatat si l-am taiat astfel incat sa mi se potriveasca pe dimensiunea formelor in care urma sa torn checul.

Am amestecat  iaurtul, galbenusurile si uleiul, faina, parful de copt si apoi am incorporat ananasul taiat cubulete. 

Am pus pe fundul formei de chec 3 dintre rondelele de ananas, iar pe fundul vasului Ramekin cea de-a patra rondea. Va recomand foarte calduros sa mai "pierdeti" 2 minute si sa decupati hartie de copt pe care sa o puneti pe fundul formelor si abia apoi sa asezati feliile de ananas. Eu nu am mai facut aceasta operatiune si au ramas rondelele in tava atunci cand am rasturnat checul si a trebuit sa le aranjez apoi. Imposibil nu este, dar ar fi iesit cu adevarat intact checul din forma daca as fi pus si hartie de copt ;-). Forma de Ramekin am uns-o cu putin ulei de cocos.

Buun. Dupa ce am asezat rondelele, am turnat incet compozitia de chec, apoi am presarat cateva bobite de cirese din loc in loc.

Am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 35 de minute (pana trece testul scobitorii). Am lasat sa se raceasca putin, apoi am rasturnat pe platou si am pus in gaura fiecarei rondele de ananas cate o cireasa cu codita. Pofta buna :-)!

* pentru adulti, se adauga in compozitia checului si o ceasca de zahar



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu