duminică, 26 iunie 2016

Clatite cu banane si pere (fara ou)


Mic-dejun intr-o duminca de vara caniculara - moderat de dulce, bun (si) pentru copii, pufos. Pancakes-urile mi se par prin definitie rezervate momentelor de respiro, mic-dejunului luat in tihna. :-)
Am avut un scurt moment de scrasnit printre dinti, in sinea-mi, cuvinte nu tocmai dulci la adresa ideilor crete care-mi vin uneori. De parca ce? Nu puteam sa fac o compoztie clasica de pancakes? Nuu, mi-a trebuit sa experimentez, sa pun para (!) si banana, sa imi tremure inima ca ies crude si necomestbile si uf, iaca, s-au mai facut si 1000 de grade in bucatarie, am nadusit fara rezultat...

Ba bine ca n-a fost deloc asa! :-) Au iesit pufoase, moi, perfect facute, aromate, noua ne-au placut si am trecut chiar la a face runda a doua!

Am folosit:
- 100ml de lapte
- jumatate de para foarte coapta
- jumatate de banana foarte coapta
- 2 linguri mari de fulgi de cocos
- faina amestecata cu putin praf de copt; faina nu am masurat-o ci am pus atat cat a intrat pentru a obtine aluatul cel gros, caracteristic pancakes-urilor

Am zbrodbit cu furculita banana si para, apoi am amestecat cu restul ingredientelor. Am incins tigaia bine, apoi am lasat focul la aproape jumatate din capacitatea plitei eletrice (5 din 9). Am asezat in tigaie forma de inima, am intins 2 linguri de aluat si am facut in acest mod 8 inimioare. Varianta mult mai rapida este sa puneti cate un polonic de compozitie in mijlocul tigaii si obtineti astfel pancakes rotunde.

Dupa ce se pune compozitia in tigaie, se lasa pana ce ies la suprafata multe "bule" de aer, apoi cu ajutorul unei spatule se intoarce si pe partea cealalta si se mai tine 1-2 minute. Sigur, se pot servi cu fructe de padure, cu gem, cu Nutella si miez de nuca, cu banane si sirop de artar, cu inghetata, pentru a impaca orice preferinta. Pofta buna! :-)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu