joi, 21 iulie 2016

Chifle umplute cu Nutella


Nu pot descrie incantarea de a fi facut aceasta reteta, eu - care nici macar nu ma consideram prietena cu drojdia proaspata! Am mai avut cateva incercari - e drept, reusite! - de aluaturi dospite, insa intotdeauna am resimtit un stres referitor la acestea, dar gata! Teama a fost depasita, the sky is the limit :-) ! As descrie aceste chifle cu un singur cuvant - "divine"! Miros divin, gust pe masura! Si, desi reteta pare lunguta, pe cuvant ca se prepara foarte usor! Incercati!


Am folosit:
- 200g faina alba (si putin extra pentru spatiul de lucru)
- 4 linguri de zahar
- putina sare
- 100ml de apa calduta
- jumatate de cub drojdie proaspata
- 2-2.5 cl (20-25ml) de ulei de floarea soarelui

Sirop: 4 linguri de zahar dizolvat in apa calduta
Deasupra am presarat miez de nuca macinata.

Am amestecat drojdia cu apa calduta intr-un bol, pana ce drojdia s-a dizolvat complet (am zdrobit-o usor cu furculita). Am turnat intr-un bol mare, peste faina, sare si zahar. Am amestecat cu o furculita aluatul, apoi am turnat uleiul si am framantat 2 minute la mana, pana de am obtinut un aluat moale si foarte putin uleios, dar care se lua perfect de pe peretii vasului si de pe maini. Am acoperit cu un prosop bolul si am pus pe dulapul din bucatarie, sus, la loc cadut, sa dospeasca 30-45 minute.

Dupa ce si-a dublat aluatul volumul, am taiat in 7 parti. Fiecare bucata am intins- pe tocatorul tapetat cu putina faina, in mijloc am pus o lingurita generoasa de Nutella, apoi am strans marginile ca o punguta de aluat, am intors invers "guguloiul" si l-am pus in tava tapetata cu hartie de copt. Am procedat la fel cu restul de aluat si am format astfel in tava o floare. Lasati putin spatiu intre "petale" deoarece va mai creste aluatul ;-).

Floarea astfel formata am acoperit-o iar cu un prosop si am mai lasat-o la dospit jumatate de ora. Am topit apoi 2 linguri de unt, la microunde, am uns floarea si am presarat putin zahar deasupra, apoi am bagat-o la cuptorul preincalzit la 200 de grade, timp de 25 minute.



Imediat ce am scos floarea din cuptor am uns-o cu "sirop" format din 4 linguri de zahar, topit in cateva linguri de apa (am pus la microunde cateva secunde si am amestecat pana ce s-a topit zaharul). Ungeti si va bucurati de sfaraitul siropului pus peste chiflele fierbinti :-) apoi presarati o mana de miez de nuca macinat.
Siropul pus peste chiflele fierbinti le va face moi si pufoase! Va recomand sa le mancati caldute, iar daca rezista pana a doua zi, sa le incalziti 15 secunde la microunde. Sunt excelente la cafea sau cu un pahar de lapte cald! Pofta buna! :-)

**Aduc usor la gust cu Mucenicii moldovenesti :-)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu