miercuri, 27 iulie 2016

Covrigei de casa, cu seminte


Reteta de Covrigi cu mac a avut succes de fiecare data cand am preparat-o, insa desi sunt foarte pufosi in interior datorita bicarbonatului (click si vedeti in reteta despre ce vorbesc :-) ) tocmai acel usor iz de bicarbonat m-a facut sa nu aleg sa ii prepar pe acestia copilului si sa caut mai degraba o modalitate de a reinterpreta reteta de Crackers cu seminte transformand-o in covrigei cu seminte :-)



Pentru 11 covrigei grasuni (pot iesi mai multi daca aveti timp de migala :-) ) am folosit:
- cate 3 lingurite din fiecare: seminte de in, susan, floarea-soarelui, dovleac - macinate in blender
- 200g de faina alba
- 100ml de apa calduta
- jumatate de lingurita de zahar
- jumatate de lingurita de sare
- jumatate de cub drojdie proaspata
- 3 cl (30 ml) de ulei

Aluatul l-am pregatit ca in reteta de Chifle umplute cu Nutella sau cea de Pizza bombs, adica in felul urmator:

Am amestecat drojdia cu apa calduta intr-un bol, pana ce drojdia s-a dizolvat complet (am zdrobit-o usor cu furculita). Am turnat intr-un bol mare, peste faina, semintele macinate, sare si zahar. Am amestecat cu o furculita aluatul, apoi am turnat uleiul si am framantat 2 minute la mana, pana de am obtinut un aluat moale si foarte putin uleios, dar care se lua perfect de pe peretii vasului si de pe maini. Am acoperit cu un prosop bolul si am pus pe dulapul din bucatarie, sus, la loc cadut, sa dospeasca 30-45 minute.


Dupa ce si-a dublat aluatul volumul, am luat cate putin din aluat, bucatele egale (11 la numar mi-au iesit, care se vor transforma in cei 11 covrigei). Fiecare bucata am rulat-o pe tocatorul tapetat cu foarte (!) putina faina (nu puneti decat foarte putina, aluatull este perfect manevrabil), apoi am format covrigelul si l-am pus in tava tapetata cu hartie de copt. Am procedat la fel cu restul de aluat.

Tava cu covrigei am acoperit-o iar cu un prosop si am mai lasat-o la dospit jumatate de ora. Am pus apa intr-o oala la fiert si cu ajutorul spumierei, am cufundat cate 2 covrigei, 1 minut in apa clocotita. Pe masura ce-i scoteam si ii asezam la loc in tava, ii presaram cu seminte de susan.


Am procedat la fel cu toti covrigeii si la urma am pus tava 30 de minute la cuptorul preincalzit la 200 de grade. Se pastreaza acoperiti si se consuma in maxim 48 de ore pentru a nu se intari prea tare! Textura este usor crocanta la exterior si pufoasa la interior, insa sunt mai putin pufosi decat covrigeii cu mac despre care va spusesem mai devreme ;-). Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu