duminică, 28 august 2016

Batoane cu susan


Precis cunoasteti batoanele din comert, cele super-dulci, cu susan. Ei bine, aceasta este versiunea de "home-made" unde pot controla exact cat de dulci sa fie si ce seminte sa contina. Mirosul si gustul se apropie in proportie de 95% cu cel al batoanelor din magazin.

Am folosit:
- 30ml de apa
- 3 curmale
- 20g seminte de dovleac crude
- 60g seminte de floarea soarelui crude
- 70g seminte de susan

Semintele le-am pus in blender si le-am macinat, pe modul de pulsare, pana ce a inceput sa semene cu o pasta sfaramicioasa dar lipicioasa (adica semintele au inceput sa isi lase uleiul). Am pus intr-un bol, alaturi.

In blender am am pus apoi cei 30ml de apa si 3 curmale deshidratate. Ideal este daca vreti sa iasa batoanele mai dulci, sa pastrati raportul apa-curmale (4 curmale la 40 ml de apa, 5 curmale la 50ml de apa, etc). Am blenduit pana s-a facut un soi de "sos", pe care l-am turnat in bolul cu seminte. Am amestecat totul bine si am pregatit o tava mica, tapetata cu hartie de copt.

"Aluatul" l-am intins cu mana, veti vedea ca altminteri e sfaramicios si se lipeste de spatula daca incercati sa il intindeti altfel. Dar cu mana se modeleaza perfect, ca o plastilina, multumita uleiului din seminte. Cam 4-5mm grosime a avut aluatul meu pe care l-am pus apoi la cuptorul preincalzit la 160 de grade, 20 minute; apoi inca 10 minute cu functia de grill, pentru a se rumeni si deasupra (in functie de setarile cuptorului vostru, timpul poate sa difere, ideea e sa se rumeneasca usor).

Am scos din cuptor, am portionat cu un cutit ascutit si am mai lasat 5 minute in cuptorul oprit (!), sa se "usuce". Sunt usor sfaramicioase aceste batoane, pe margini, dar se tin bine si se pot gestiona de catre copil. Totusi, dat fiind concentratia mare de seminte, recomand un consum moderat. Pofta buna! :-)

** daca le doriti mai dulci, puteti pune si o lingurita de miere in compozitie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu