miercuri, 24 august 2016

Chec cu dovlecel si afine



Dupa succesul pe care l-am avut cu Briosele cu dovlecel si banane am capatat curaj si dorinta de a gasi noi combinatii care sa scoata in evidenta aroma delicata a dovlecelului precum si textura sa, usor umeda. Regret toti anii in care am subestimat dovlecelul, ba chiar, pe alocuri, nu l-am inteles :-)) parandu-mi-se mult timp cam insipid. Ei bine, secretul consta in asocierea ingredientelor potrivite. 


Pentru o forma mica de chec am folosit:

- 70g dovlecel ras si scurs foarte bine in pumn si in servet de hartie (cantarit dupa ce a fost scurs bine)
- 60g banana coapta zdrobita cu furculita (cam jumatate de banana inseamna)
- 100g de faina alba
- 60g smantana grasa
- 3 galbenusuri (*nu folosesc albusuri; daca folositi albusul, sunt indeajuns 2 oua)
- jumatate de pliculet de praf de copt (puteti pune mai putin sau puteti incerca sa il omiteti cu totul daca folositi albusuri pe care le bateti spuma si le inglobati usor la restul compozitiei)
- 50g unt de vaca topit la microunde cu 1 lingura ulei de cocos
- 3linguri fulgi de cocos
- un varf de lingurita de scortisoara (sau cat va place de multa)
- cateva boabe de afine
- o mana fulgi de migdale, optional, pentru presarat pe deasupra


Am amestecat bine toate ingredientele, (mai putin afinele!) pana am obtinut un aluat usor vascos. La urma am inglobat usor afinele, ca sa nu le zdrobesc. Am turnat compozitia in tava de chec (atentie! tava de chec mica, cantitatea de aluat rezultat nu este foarte mare, veti vedea) tapetata cu hartie de copt, am presarat fulgii de migdale si am dat la cuptorul preincalzit la 170 de grade, timp de 50 de minute. Am verificat cu testul scobitorii. Desi textura este umeda, specifica aluaturilor cu dovlecel, scobitoarea iese curata atunci cand checul este gata. Se lasa sa se odihneasca putin in tava, apoi se scoate din forma si se serveste dupa ce s-a racit. Este foarte gustos si satios, merge atat la micul dejun (cu putin unt sau crema de branza) cat si ca gustare sau chiar desert. Pofta buna :-) !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu