joi, 11 august 2016

Tarta rustica (galette) cu nectarine si pepene galben


Ati mai gatit pana acum cu pepene galben? Pentru mine a fost prima data, insa cu siguranta nu si ultima. Nici nu stiam ca se poate, ori nu mi-am pus problema prea serios pana ce mi-a venit ideea acestei tarte rustice. Internetul nu mi-a oferit nimic multumitor, asa ca m-am bazat pe imaginatie si improvizatie, iar tarta a fost un succes :-)!

Pentru aluat am folosit:
- 100g de unt rece
- 100g branza Covalact 6% grasime
- 160g de faina alba
- 3 lg de apa rece

Pentru umplutura:
- 1 galbenus
- 100g  branza Covalact 6% grasime
- 1 nectarina
- pulpa de la jumatate de pepene galben mic
- putin ulei de cocos si scortisoara

Pentru uns: un galbenus diluat cu putina apa.

Am inceput cu aluatul, amestecand repede toate ingredientele, ca pentru orice aluat obisnuit de tarta. Apoi am bagat la frigider aluatul, pana m-am ocupat de umplutura.

Am spalat si taiat cuburi nectarina, la fel si pulpa de pepene si le-am pus in tigaie nonaderenta, cu putin ulei de cocos si scortisoara, la foc mic. Le-am inabusit asa, amestecand destul de des, cam 20 de minute, pana s-a evaporat cea mai mare parte din zeama fructelor. Suplimentar, le-am scurs dupa ce le-am luat de pe foc, intr-o strecuratoare mare. Am lasat sa se raceasca putin, apoi am amestecat cu branza si galbenusul.

Intre timp, am intins aluatul (si am pastrat putin din aluat pentru a decupa "ornamentele" in forma rotunda, pe o coala de copt. Am asezat intr-o tava rotunda, cu tot cu hartia de copt, am pus umplutura cu fructe in mijloc si am pliat deasupra marginile aluatului. 

Am intins si restul de aluat, am decupat ornamentele si le-am pus separat, pe o tava mica, pe hartie de copt. 

Tarta si ornamentele le- am uns cu un galbenus diluat cu putina apa.
Am bagat totul la cuptorul preincalzit la 180 de grade - ornamentele le-am tinut 20 de minute, iar tarta 45-50 minute, pana ce n-a mai fost lichida in mijloc. Va ramane usor zemoasa, insa se insiropeaza foarte bine aluatul, ramanand totodata crocant la exterior. Se serveste dupa ce s-a racit. Ornamentele le-am "lipit" cu putina crema de branza, iar daca doriti un gust dulceag suplimentar (desi la noi nu a fost cazu, pepenele era indeajuns de dulce), puteti unge marginile tartei cu sirop de artar. Pofta buna :-) !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu