marți, 20 septembrie 2016

Briose cu capsuni si busuioc proaspat



Povesteam zilele trecute cum am intrat in frenezia preparatelor cu busuioc...Totodata, citisem in repetate randuri despre cat de gustoasa este combinatia dintre capsuni si busuioc, asa ca am profitat de cateva capsuni romanesti si mi-am satisfacut curiozitatea. Verdictul? Briose ultra moi si pufoase, ca niste buretei, cu un parfum delicat de busuioc, indeajuns cat sa puna in incurcatura papilele gustative ale celor ce le-au incercat :-).


Cum capsunile proaspete se mai gasesc acum pe piata numai la supra-pret, nu am facut o cantitate prea mare, ci doar 6 briose grasune (ar fi iesit si 7, daca le faceam un pic mai mici):
- 150g de capsuni proaspete (cred totusi ca ar merge si cu cele congelate, dar s-ar pierde nitel din aroma)
- 5 frunze de busuioc proaspete
- 4 galbenusuri
- 50g de smantana grasa
- 50g de unt topit la microunde si lasat putin sa se racoreasca
- 80g de faina amestecata cu 1 lingurita de praf de copt


** Daca folositi si albusuri, folositi numai 3 oua medii (sau 2 mari) si bateti spuma albusurile, apoi inglobati-le cu o spatula si veti obtine briose pufoase

Am pus in blender capsunile si frunzele de busuioc spalate si am mixat bine - a rezultat o nuanta de un rosu deosebit de intens si frumos, care va rezulta in briose cu miezul roz deschis. Pasta aceasta am pus-o intr-un bol peste restul ingredientelor si am amestecat totul foarte bine. Iese o compozitie ca de chec, destul de moale si lichida. 

Am pus hartii pentru briose in tava de briose (atentie! unele hartii se lipesc de briose, puteti folosi si mai sigur formele de silicon) si am impartit in mod egal compozitia. Am bagat la cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 30-35 de minute (faceti testul scobitorii dupa 30 de minute si vedeti daca mai trebuie lasate sau nu). 

Dupa ce s-au racit, le-am pus deasupra cate o lingura de crema formata din mascarpone pus in blender cu o caisa mare congelata, la care am adaugat - pentru copila carob, iar pentru parinti Nutella. Crema aceasta este facuta "ochimetric", puteti sa o faceti mai groasa ori mai subtire, cum doriti. Mie mi-a placut aerul acesta usor "neglijent" al cremei care aproape se scurge...Mi se pare un look mai autentic, dar este o chestiune de estetica ce tine de fiecare :-) 
Am decorat cu cate o capsuna mica si floricele comestibile, ca sa fac in ciuda toamnei si ploii de afara :-)) Pofta buna!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu