joi, 29 septembrie 2016

Budinca de banane cu gris


Se facea ca aseara, niste banane absolut normale, s-au culcat...Cand colo, spre dimineata, ce sa vad?! Una dintre ele pesemne visase cam prost si se-nnegrise de suparare :-)) Asa ca a trebuit sa-i fac o manevra si sa o resuscitez in ceva comestibil...

Budinca acesta, alcatuita super-spontan, mi s-a parut cea mai potrivita varianta de a impaca mai multe situatii: pe de-o parte am salvat de la pieire banana despre care povesteam mai sus si am testat o noua forma de silicon, care mi-a permis sa jonglez un pic cu compozitia, astfel incat am facut dintr-un foc o budinca fara zahar si una cu...nitel zahar, pentru cei mari ai casei. 
Pentru cele 6 felii de budinca (desigur, puteti folosi orice alta forma de silicon si posibil chiar si un vas ramekin uns cu unt si tapetat cu putin gris - vedeti si reteta de Budinca cu banana si mar) am folosit:

- 100g de banana super-coapta, zdrobita cu furculita
- 150g de smantana grasa (30% grasime)
- 10 linguri de gris
- jumatate de lingurita de scortisoara
- 4 galbenusuri mari (daca folositi si albus, puteti pune numai 2 oua mari)

Pentru decorul budincilor baby-friendly am folosit cateva bobite de afine. Pentru celelalte 3 budinci am folosit o lingura de carob si o lingura de zahar vanilat.

Practic, in prima faza, am amestecat toate ingredientele. Apoi am pus compozitie in 3 dintre forme, am pus bobitele de afine, iar in restul compozitiei am mai amestecat carob si zahar si am repartizat uniform in celelalte 3 forme.

Tava de silicon am pus-o intr-o tava de cuptor si am bagat la cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 35-40 de minute. Textura e usor umeda, usor gumoasa, dar tare gustoasa si, desigur, puteti modifica in functie de preferinte - puteti pune nuci macinate, ori fistic, vanilie, nucsoara, etc.  Noua ne-au placut si mai mult dupa ce s-au racit si s-au "imprietenit" mai mult aromele. Pofta buna :-) !



2 comentarii:

  1. Buna,

    Se poate pune compozitia si in hartiute pentru briose si apoi in tava speciala de briose, asta in lipsa unor forme de silicon?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, daca sunt hartiute mai groase si cerate, se pot folosi. Atentie la cele subtiri si necerate, de acelea se lipesc cam toate compozitiile..
      Aceasta budinca se poate pune si in vas ceramic Ramekin, uns cu putin unt, se poate servi direct din vas daca ai din acelea de o portie (capacitate 250ml) si se adapteaza timpul de coacere. Spor :-)!

      Ștergere