miercuri, 19 octombrie 2016

Batoane cu spanac si fenicul


Ideea acestui preparat s-a "infiripat" in mintea mea atunci cand am realizat ca, in combinatie cu o friptura, copila isi cam pierde din interes pentru garnitura si se concentreaza mai mult pe carne, desi altminteri ii plac legumele la ordinea zilei. Pentru genul acesta de situatii insa, m-am gandit ca pot sa ii ofer legumele sub forma unei gustari sanatoase si satioase, dar care nici nu face prea mare mizerie. Asadar, le-am denumit "batoane" deoarece sunt dense, usor gumoase, putin crocante la exterior. Si  aromate cu "frunzele" ei preferate - spanacul.

Am folosit:
- 300g spanac congelat 

- 1 bulb mic de fenicul 
- 2 catei de usturoi
- 2 linguri de ulei de masline
- 4 galbenusuri

- 100g branza de vaci
- 70g (2lg mari) de iaurt gras 
- putin cascaval ras (aprox. 1-2linguri)
- 70g faina

Cum am procedat: Spanacul si bulbul de fenicul curatat si taiat marunt, impreuna cu usturoiul l-am pus la fiert. Am scos deoparte usturoiul si am scurs bine-bine (bine) intr-o sita spanacul si feniculul. Am pus apoi intr-un bol in care am adaugat si usturoiul zdrobit cu furculita (puteti pune si direct usturoiul crud si zdrobit cu presa). 



Am adaugat toate celelalte ingrediente si am obtinut un aluat destul de vascos pe care l-am intins in strat subtire intr-un vas ceramic pe care inainte l-am uns cu putin unt si l-am tapetat cu pesmet. Deasupra aluatului am mai presarat foarte putin pesmet si o mana de seminte de dovleac. Am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de aprox. 40 de minute, iar cu 10 minute inainte de a scoate tava de tot din cuptor, am mai presarat deasupra putin cascaval ras. Se taie si se serveste cand s-a mai racit un pic. Pofta buna :-)!


2 comentarii:

  1. Buna! Arata delicios!

    De unde ati luat fenicul??

    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc :-) ! Uneori aduc la aprozarul din cartier, dar am vazut si in hypermarketuri. E perioada in care se gasesc cam peste tot, la raionul de legume.

      Ștergere