luni, 24 octombrie 2016

Bulete din piure de cartofi, la cuptor


Un rest de piure, cu un rest de piept de pui, un rest de cascaval si inca niste verdeturi s-au imprietenit spontan, spre a evita risipa de mancare, in aceste bulete gustoase :-)


Am folosit:
- 250g de piure de cartofi
- 50g de piept de Coquelet
- 2 fire de ceapa
- 1 lingura ulei de masline
- marar dupa plac
- putin piper
- un rest de cascaval ras (cam 1-2 linguri)
- pesmet, faina, 2 oua

Piureul de cartofi era deja facut si racit (eu il prepar cu lapte si unt), iar pieptul de Coquelet ramasese nemancat dintr-un Coquelet facut la cuptor. Asadar, intr-un bol am amestecat piureul de cartofi, pieptul tocat marunt cu cutitul, mararul si ceapa tocate, uleiul, piperul, cascavalul ras. Cu palmele unse cu putin ulei de masline, am format fiecare biluta de piure (am pus intr-o farfurie mica ulei si dupa fiecare biluta facuta imi mai umezeam putin palmele). Bilutele astfel formate au stat vreo 15 minute la frigider, cat timp am pus intr-un bol 2 oua (eu folosesc numai galbenusul, dar se poate folosi oul intreg, bineinteles), intr-o farfurie pesmet si in alta farfurie faina.




Fiecare biluta a fost tavalita prin faina, apoi prin ou si la urma prin pesmet, apoi pusa in tava tapetata cu hartie de copt.



Am dat tava la cuptorul preincalzit la 200 de grade timp de 15-20 de minute, pana ce bilutele incep sa se rumeneasca.


** Bilutele mele au avut de suferit estetic deoarece am folosit un cascaval gras, care s-a topit la cuptor si astfel au iesit imperfecte (le-am mai dat forma rotunda cu ajutorul unei furculite cat timp cascavalul era moale). Daca vreti sa se pastreze forma intacta, puteti folosi parmezan sau un alt timp de branza tare, uscata.

Bilutele au o textura usor crocanta la exterior si moale la interior, sunt gustoase atat calde cat si reci. Pofta buna! :-)


2 comentarii:

  1. Buna! Am facut azi buletele si au iesit tare gustoase, multumim de pont! As vrea sa iti cer sfatul, pentru ca in cazul nostru au explodat toate buletele. Le-am facut cu parmezan in loc de cascaval, carne de porc (mai avea si grasime) si am folosit si albusul de la ou. Care crezi ca a fost problema? Ele au suferit doar estetic, pentru ca la gust au fost foarte bune! :) Multumim!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sandi, ma bucur mult ca gustul a fost pe placul vostru, dar imi pare rau ca nu si-au pastrat forma (ai povestit tare comic cu explodatul buletelor) - albusul, daca doar ai tavalit prin ou buletele (si nu ai pus in compozitie, in interiorul lor) nu ar fi trebuit sa fie o cauza, nu are de ce ( daca era in interior - da - fiindca isi mareste volumul).
      Parmezan in locul cascavalului iarasi mi se pare un lucru bun (se topeste mai putin "unsuros" decat cascavalul gras) - nici de la el nu cred ca s-a intamplat "explozia"
      Insa... grasimea carnii, ar putea sa faca diferenta... poti incerca vreo data totusi si cu pui (ori curcan) si sa vezi daca isi mentin mai bine forma.
      Si, eventual, o temperatura putin mai mica la cuptor, le pui la 180 in loc de 200, si le lasi 20-25 in loc de 15-20 min.
      Multumesc de feedback :)!

      Ștergere