sâmbătă, 22 octombrie 2016

Melcisori cu seminte, masline si cascaval


Textura primilor melcisori pe care i-am facut mi-a placut la nebunie si, intre noi fie vorba, ne-am cam batut pe ei. De data asta am gafat si mai rau, facand o cantitate miiica din lipsa de mai mult unt in casa. Voua va recomand, ca sa nu se iste discutii matematico-gastronomice ("ai facut numai 12 melcisori?!"), sa dublati din start cantitatile :-). Sau triplati :-)).

Pentru aluat am folosit:
- 50g unt rece
- 50g smantana30%
- 1 lg cascaval ras
- 80g faina

Pentru umplutura:
- 30g cascaval ras
- 1 lg masline kalamata desarate peste noapte
- 1.5lg seminte dovleac macinate


Intr-un bol am pus toate ingredientele pentru aluat si am sfaramat bine cu o furculita tot untul, apoi am framantat repede cu mana un guguloi de aluat (daca e necesar si aluatul incepe sa se lipeasca de maini fiindca se topeste untul, mai puneti 1 lingura de faina; va sfatuiesc insa sa framantati foarte repede ca sa nu inglobati mai multa faina decat e necesar). Aluatul astfel format l-am pus in folie, la frigider, cata vreme am ras cascavalul,am taiat marunt maslinele si am macinat semintele de dovleac.


Intre doua coli de copt am intins aluatul (presarati putin faina pe coala de copt!) in strat subtire, apoi am pus in mijloc umplutura, am rulat sul strans si am mutat in folie alimentara, la congelator, vreo jumatate de ora - 45 minute. Cu un cutit foarte ascutit am taiat apoi rondele de 1 cm grosime pe care le-am asezat in tava tapetata cu hartie de copt si le-am presat putin cu podul palmei. Am dat 20 de minute la cuptorul preincalzit la 180 de grade si am suflat pana am ametit ca sa le putem manca repede-repede :-)). Textura aluatului este foarte aerata, asemanatoare cu cea a "palmierilor" din patiserii. Pofta buna! :-)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu