sâmbătă, 15 octombrie 2016

Supa crema de fenicul cu conopida


Parfumul feniculului in stare cruda este destul de pregnant-mentolat. Cu toate acestea, aroma se imblanzeste prin prepararea termica si da un gust foarte bun, de "mancare-ca-la-mama-acasa" preparatelor. Se poate folosi atat crud - in salate, cat si gatit, in multe feluri. Astazi am ales sa fac o supa crema, simpla si gustoasa :-)


Pentru 2 portii in vas ramekin cu capacitatea de 250ml am folosit:
- jumatate de fenicul 
- 1 morcov potrivit
- 5-6 florete de conopida congelata
- cateva bucatele de dovlecel
- 2 catei mici de usturoi
- patrunjel
- ulei de masline
- zeama de lamaie
- 2 linguri mari de smantana


Feniculul l-am curatat si spalat, l-am taiat in doua, l-am stropit cu putin ulei de masline si l-am bagat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 10 minute intr-o tava mica, non-aderenta. Apoi l-am intors pe partea cealalta si l-am mai lasat 5 minute, pana ce s-a inmuiat si a capatat o nuanta aurie-rumena.


Totodata, restul legumelor le-am pus la fiert, cu apa suficienta, pana ce s-au fragezit (patrunjelul l-am adaugat in ultimul minut de fierbere al legumelor). Am pus legumele fierte, feniculul copt si smantana in blender si am adaugat cate putin din zeama in care au fiert legumele pana ce am obtinut textura cremoasa dorita. Deasupra am stors un pic de lamaie si am servit cu "crutoane" la cuptor (aluat facut "din ochi" cu unt, faina, mascarpone, cascaval, seminte de dovleac si seminte de susan). Pofta buna :-)!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu