vineri, 4 noiembrie 2016

Biscuiti cu lamaie si vanilie



Imediat dupa "mama" si "tata" au urmat "ham" si "guguti"...acesta din urma fiind adesea hranit cu miez de paine nitel invechita. Insa, odata ce-a crescut, a inceput sa manifeste interes sa ciuguleasca din ceea ce ofera :-)) deci painea veche a iesit rapid din ecuatie. Asa ca am inceput sa omenim gugustiucii cu biscuiti, incropiti ca de fiecare data spontan, cu ce-am gasit mai repede prin casa, nitel sfaramiciosi, asemanatori un pic cu textura foietajului. Oameni si inaripate, am mancat cu veselie :-)


Pentru o tava cu biscuiti am folosit:
- 100g de unt rece
- 80g smantana grasa
- 140g de faina alba (si in plus pentru blatul de lucru)
- 1 lingurita rasa de coaja de lamaie (uscata, la pliculet)
- 1 lingurita rasa de seminte de mac
- zeama de la jumatate de lamaie
- semintele de la jumatate de pastaie de vanilie

Am amestecat repede toate ingredientele (sfaramitand mai intai cu furculita untul) cat sa nu inceapa untul sa se topeasca. Se obtine un aluat precum plastilina (daca este in continuare lipcios aluatul, se mai adauga un strop de faina). Am tapetata blatul de lucru cu faina, am intins foaie subtire de aluat, am decupat biscuitii, i-am pus in tava acoperita cu hartie de copt, apoi i-am intepat din loc in loc cu o furculita si gata - la cuptor! Cuptorul preincalzit la 180 de grade, biscuiteii au stat pana s-au rumenit un pic - aproximativ 25 de minute. Pofta buna :-) !

2 comentarii:

  1. Unde se gaseste coaja de lamaie la pliculet?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La raionul de condimente din hipermarketuri, cam pe unde se afla si scortisoara, nucsoara, etc. Unele firme (bio) comercializeaza chiar si online.

      Ștergere