marți, 1 noiembrie 2016

Placinta cu cartofi


Imi plac mancarurile care se pot face "una din alta" - de pilda de aceasta data, daca tot curatasem niste cartofi pentru un piure, am mai curatat cativa in plus pentru aceasta placinta. In felul acesta economisesc timp si obtin doua preparate in timpul dedicat prepararii unuia singur :-). Placinta cu cartofi este buna atat ca si gustare cat si pe post de garnitura.


Pentru o tava mica, dreptunghiulara, cu dimensiunea de 27x18cm am folosit:

- 350g de cartofi rasi (cantariti inainte de a-i scurge in pumni de zeama)
- 4 galbenusuri
- 100g faina
- 100g branza de vaci
- 1/4 lingurita de rozmarin pudra
- 1 lingurita rasa de usturoi granulat
- 2 linguri ulei de masline
- jumatate de ceapa tocata marunt
- patrunjel tocat, dupa plac
- putin cascaval ras

Cartofii i-am curatat de coaja, spalat si dat pe razatoare, apoi i-am scurs cat am putut in pumni si i-am pus intr-un bol. Am adaugat toate celelalte ingrediente, mai putin cascavalul. Aluatul cel vascos obtinut l-am intins cu o lingura, in tava si am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade 35 de minute. Cu 10 minute inainte de a opri focul, am scos tava si am ras un strat subtire si uniform de cascaval, apoi am pus la loc in cuptor, pana s-a rumenit putin. Se poate manca si calda si rece. Pofta buna :-) !





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu