miercuri, 16 noiembrie 2016

Turtite cu gutuie si nuci (fara lactate)


Am mai spus-o, dar ma repet - turtitele-s minunate! Cine are in dotare minim un nazdravan, stie cum e cu gustarile si firimiturile prin toata casa. Ei bine, adio firimituri, n-avem grija voastra cand mancam turtite :-) ! 
Pentru 10 turtite cat podul palmei am folosit:
- 1 gutuie mare rasa
- 1 mar mic ras
- 2 linguri fulgi de ovaz
- 2 maini miez de nuca
- 1 lingurita de scortisoara
- 4 galbenusuri (daca folositi oul intreg puneti numai 2 oua)
- 2 linguri ulei de floarea-soarelui
-  3/4 (trei sferturi) cana de faina alba (cana obisnuita, de 250ml)

Gutuia si marul curatate de coaja si rase le-am pus intr-un bol (nu le-am scurs de zeama dar daca aveti totusi un soi prea zemos de fructe, le puteti scurge putin). Am pus in blender fulgii de ovaz, miezul de nuca si scortisoara si am macinat bine, apoi am turnat peste fructe, am pus si faina alba si am amestecat. In clipa aceasta am obtinut multi "frichinei" in bol, adica fructele invaluite in faina. Am pus galbenusurile si uleiul si am amestecat bine-bine. Se obtine un aluat vascos, dens, lipicios. 


Cu ajutorul unei lingurite si a unui inel de inox am pus in tava tapetata cu hartie de copt, in strat de 7-8mm, compozitie, sub forma celor 10 turtite-flori. Am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, 30-35 de minute, pana ce s-au rumenit un pic (cu 10 minute inainte de a le scoate definitiv din cuptor, le-am intors cu ajutorul unei spatule). Noua ne plac dupa ce s-au racit, sunt aromate, moi, usor gumoase :-). Pofta buna!


** Pont pentru adulti: puteti pune o lingurita de sirop de artar pe deasupra, atunci cand le serviti.
** Va invit sa vedeti si celelalte retete de turtite - aici.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu