duminică, 4 decembrie 2016

Rulada de dovleac cu ricotta



Dupa ce am incercat Rulada de pui cu ricotta si spanac, mi-am dorit sa fac si o versiune vegetariana, care sa echilibreze cromatic masa de Sarbatori. Asadar am optat pentru portocaliul dovleacului placintar :-)


Pentru blat am folosit o tava de dimensiune 25 x 16cm si urmatoarele ingrediente:
200g dovleac placintar fiert, pasat si lasat sa se racoreasca
- 2 linguri de ulei
- 2 galbenusuri
- 100g faina
- 70 ml de lapte
- 1/2 lingurita de nucsoara macinata

Pentru umplutura am folosit:
- 180g ricotta (Ricotta Granarrolo - partenerii atelierului "Mami gateste? Mami Gateste! Editia II - Dulciuri fara dulce)
- jumatate de ardei rosu, taiat cubulete
- marar proaspat tocat, dupa gust


In ceea ce priveste blatul, am amestecat toate ingredientele intr-un bol, apoi am turnat in strat subtire, in tava tapetata cu hartie de copt si am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 25 min.

Imediat ce am scos blatul din cuptor, cat era inca fierbinte, cu l-am scos din tava (ridicand de extremitatile hartiei de copt), l-am asezat pe un tocator pe care pusesem un prosop curat de bucatarie si, cu ajutorul prosopului (pentru a nu ma arde) am rulat usor (foto 1), apoi am acoperit cu prosopul (foto 2) si am lasat asa vreo 5 minute (nu lasati mult, fiindca o sa fie dificil apoi de derulat). Se deruleaza cu grija (ca sa nu se rupa) si se indeparteaza usor hartia de copt. Apoi se umple cu amestec de ricotta cu marar si se presara ardeiul taiat cubulete foarte mici (foto 3).


Se ruleaza incet si cat de strans se poate, cat sa nu crape blatul, apoi se pune in folie alimentara stransa la capete si se ruleaza mai strans cu ajutorul foliei, ca in poza de mai jos. 


Se lasa la racit la temperatura camerei, apoi se pune la frigider pana a doua zi cand se feliaza.  Pofta buna! :-)

*Atentie! Rularea si derularea blatului trebuie facuta cu grija, cu miscari din aproape in aproape. Daca nu va stiti cu rabdare, ori nu vreti sa riscati, mai exista o modalitate de prezentare mai usoara : se taie in doua blatul (pe latime, nu pe grosime! caci este un blat subtire), se unge o parte cu compozitia cu ricotta si se acopera cu cealalta jumatate de aluat. Se lasa peste noapte la frigider, iar a doua zi se taie "soldatei" :-)

** Textura finala este usor cremoasa si umeda, dovleacul va "trage" din umiditatea compozitiei. Daca nu va place sau nu doriti aceasta textura, optati pentru "soldatei"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu