vineri, 13 ianuarie 2017

"Ciulama" de pui


Ciulamaua, prin definitie, contine si faina - aceasta varianta este una mai potrivita copilasilor, in care sosul s-a legat foarte bine si fara a adauga faina, acesta fiind motivul ghilimelelor din denumire. Asadar, nu este reteta clasica, insa rezultatul este unul delicios si foarte asemanator cu cel al preparatului original. :-)


Pentru 2 portii am folosit:
- 1 piept de coquelet (desigur, se poate folosi piept de pui)
- 1 ciuperca mare champignon
- 1 legatura mica de patrunjel
- 3 linguri  cu varf de smantana cu grasime 30%
- lapte, unt
- un varf de praf de usturoi

Pieptul si ciuperca le-am facut la cuptor - pieptul ramasese de la un coquelet gatit cu o zi in urma, iar ciuperca am curatat-o si pus-o ca atare, pe hartie de copt, 15 minute, cat sa se fragezeasca.

Intr-o craticioara non-aderenta am pus o lingurita de unt, smantana si laptele (laptele "ochiometric" turnat), usturoiul, am amestecat pe foc mediu pana ce smantana s-a fluidizat si apoi am adaugat pieptul de coquelet taiat fasii si ciuperca taiata cubulete. Am lasat la foc mic 15 minute, amestecand cam ca pentru mamaliga, cu miscari circulare si continue, ca sa nu se lipeasca mancarica. Cat de gros ori subtire va fi sosul depinde de cat lapte puneti. Daca vi se pare prea gros sosul, mai adaugati lapte, dar tineti cont de faptul ca, atunci cand se mai raceste putin, sosul se va mai ingrosa. Daca sosul vi se pare prea lichid, mai lasati mancarica 5 minute in plus, la fiert.
Cu 3-4 minute inainte de a stinge focul, am presarat patrunjel tocat, dupa gust. Am servit cu mamaliguta calda. Pofta buna :-) !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu