joi, 9 februarie 2017

Conopida cu "parmezan"


Beneficiile fulgilor de drojdie inactiva sunt multe si deloc neglijabile, fiind un supliment alimentar care abunda in minerale si vitamine. Se consuma insa cu moderatie deoarece pot duce la tulburari de tranzit daca sunt consumati in exces. Se pot folosi atat pe post de "liant" in chiftelute, de exemplu, cat si in orice preparat in care ati pune in mod normal parmezan ras, gustul lor fiind oarecum asemanator cu al parmezanului insa, din fericire, nu contin sarea pe care parmezanul o contine. Asadar, fie ca ii presarati peste salate, fie ca ingrosati cu ei un sos alb pentru paste, ei dau o aroma specifica si sunt o alternativa pentru cei care nu pot consuma lactate (deci branzeturi) sau pentru perioadele in care tineti post.

Am avut o conopida mica si relativ putin timp de stat in bucatarie asa ca am pregatit repejor conopida cu "parmezan" folosind:
- 1 conopida mica
- o cana de fulgi de drojdie
- 1 lingurita de usturoi granulat
- 1 lingurita de busuioc uscat
- jumatate de lingurita de rozmarin pulbere
- aprox. o cescuta de ulei de masline


Conopida am taiat-o in florete individuale, pe care le-am spalat si lasat sa se usuce pe servete de bucatarie, din hartie. 
Intr-un bol am amestecat fulgii de drojdie inactiva cu busuiocul, rozmarinul si usturoiu, iar in alt bol am pus uleiul. Fiecare floreta de conopida am trecut-o repede (nu inmuiat/scufundat!, doar intors rapid pe o parte si alta) prin bolul cu ulei si apoi am "imbracat-o", tavalind-o prin amestecul de fulgi de drojdie si condimente.Am asezat floretele in tava (se poate folosi tava non-aderenta, hartie de copt sau hartie de aluminiu unsa/spray-ata cu putin ulei de masline) si am dat la cuptorul preincalzit la 190-200 grade vreo 45-50minute, intorcand floretele de pe o parte pe alta la jumatea timpului. Pofta buna :-) !

**Atentie, nu ies crocante! Nici nu ar avea cum, cred eu, in contextul dat. Dar ies gustoase, patrunse, aromate. Merg de minune ca garnitura sau ca aperitiv, cu un sos de iaurt alaturi.
** Puteti folosi orice alt condiment va place.
** Alegeti atunci cand cumparati fulgi de drojdie inactiva fara adaos de sare sau alte ingrediente.
** Cantitatea de ulei si cea de amestec prin care se tavalesc floretele poate diferi in functie de dimensiunea conopidei folosite, deci tineti ingredientele la-ndemana pentru a suplimenta daca este necesar.

Pregatiri de pranz in plina desfasurare



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu