marți, 7 februarie 2017

Turtite cu prune, ovaz si cocos


De data aceasta am folosit prune, insa la fel de bine s-ar potrivi si afinele, ori alte fructe de padure si chiar mere sau pere. Asadar, turtitele se pot reinventa in fel si chip si, reprezinta din punctul meu de vedere o buna solutie pentru a oferi fulgii de ovaz (fara fierberea lor in prealabil).


Pentru 4 turtite am folosit:
- 1 pahar mic de iaurt gras (10%)
- 2 prune mari
- 2 linguri de faina si un strop de praf de copt (nu este necesar praful de copt daca folositi albusuri)
- 3 galbenusuri (sau 2 oua intregi)
- 3-4 linguri de fulgi de cocos
- 5 linguri de fulgi de ovaz

Prunelor le-am scos samburele si pielita si le-am pus in blender impreuna cu fulgii de ovaz si cei de cocos. Daca nu aveti un blender de capacitate foarte mica, va recomand sa blenduiti numai fulgii, iar prunele sa le taiati marunt, la cutit. Altminteri riscati sa se imprastie toata compozitia in blender si sa nu se macine deloc. Aceasta macinare trebuie in orice caz sa fie una grosiera.
Intr-un bol am amestecat apoi toate ingredientele si, cu ajutorul unui inel din inox in forma de inima, am facut inimile, in tava tapetata cu hartie de copt, punand compozitia cu lingura in interiorul inelului si ridicandu-l apoi cu grija. Am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade, 35-40 de minute, pana ce s-au rumenit. Au o textura usor umeda, moale, sunt foarte placute la micul dejun, iar pentru copii mari (adica parintii :-)) ) se potrivesc de minute cu o lingurita de crema de ciocolata si cateva felii de banana deasupra. Pofta buna! :-)

** In cazul in care compozitia este prea lichida pentru a se pune cu lingura, se completeaza cu putina faina, iar daca este prea varstoasa compozitia, se mai adauga putin iaurt (aceste ajustari ar putea sa fie necesare deoarece am masurat in linguri si nu in grame).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu