luni, 31 iulie 2017

Chiftelute cu dovlecei


Secretul acestei retete a rezultat de fapt dintr-o...eroare organizatorica. Amestecasem buna parte dintre ingrediente cand pesmetul... ia-l de unde nu-i ! In final, chiftelutele au iesit cu un delicios invelis crocant tocmai datorita macinarii grosiere a "pesmetului" realizat ad-hoc :-) 


Pentru 6 chiftelute mari cat podul palmei unui adult am folosit:
- 1 dovlecel mare (fara coaja si miezul cu samburi) - insumand 145g, ras si scurs (cantarit dupa ce l-am scurs)
- 145g branza de vaci (s-a nimerit la fix atat sa mai am, ideea este sa se pastreze raportul dovlecel-branza ;-) )
- 1 legatura de marar tocat
- 3 galbenusuri
- 3 linguri de faina
- 1 lingura de cascaval ras fin
- 3 felii de paine prajita


Dovlecelul l-am curatat, ras si pus intr-un tifon, apoi am stors cat de bine am putut zeama din el. Feliile de paine le-am prajit pe o treapta superioara a prajitorului, le-am lasat sa se raceasca, le-am rupt bucatele si pus in blender. Intr-un bol am amestecat dovlecelul ras, branza de vaci, mararul tocat, cascavalul ras fin, galbenusurile, faina si 2 linguri de "pesmet". Restul de pesmet l-am pus intr-o farfurie. Am format chiftelutele (sub forma aceasta de turta) in causul palmei - atentie! compozitia este destul de lipicioasa, iar forma finala a chiftelutelor se va da atunci cand se tavalesc prin farfuria cu pesmet si devin mult mai manevrabile; daca insa compozitia este, din diverse motive, totusi mult prea lipicioasa, mai puteti adauga o lingura de faina. 

Revenind :-) . Se formeaza chiftelutele in causul palmei, se tavalesc pe ambele parti prin pesmet pana ce sunt uniform acoperite, se pun pe tava tapetata cu hartie de copt si se dau la cuptorul preincalzit la 200 de grade, apoi dat la 180 de grade, timp de 40 de minute sau pana ce se rumenesc atat cat va place. Se potrivesc cu iaurt ori vreun sos pe baza de iaurt si se pot manca atat calde cat si mai reci; exteriorul este crocant si interiorul moale. Pofta buna :-) !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu