marți, 24 octombrie 2017

Melcisori cu legume


Pe langa categoria "baby-friendly", intrevad in viitorul apropiat si sub-categoria "multi-tasking mom" :-)) , adica retete cu putine ingrediente si pasi de realizare care sa permita pauze mici si dese ...cheia catre a te descurca si cu restul activitatilor bebelusesti (schimbat de pampers, leganat, distrat, hranit, etc. etc.) fara sa se strice mancarea in plin proces de preparare. Reteta de azi se incadreaza perfect.


Pentru 12 melcisori am folosit:

*Umplutura:
- praz tocat marunt (o bucata lunga cat un deget)
- o mana mare de masline verzi bio, desarate peste noapte, tocate marunt
- cascaval ras (o felie groasa de vreo 2cm)

*Aluat:
- 1 pahar de iaurt grecesc (140g)
- faina cat "inghite" aluatul 

*Pe deasupra: 1 galbenus si 2 linguri seminte de susan

Pentru aluat, am pus iaurtul intr-un bol, am turnat 3 linguri cu varf de faina, am amestecat si apoi am mai turnat treptat, putin cate putin, faina, framantand pana ce am obtinut un aluat cu constistenta pufoasa si moale a unei plastiline de calitate :-). 


Pe blatul tapetat cu faina, am intins aluatul in foaie subtire, dreptunghiulara. Am "imprastiat" ingredientele pentru umplutura (un strat de masline tocate, un strat de praz tocat si unul de cascaval ras), apoi am rulat usor, cat de strans am putut. Am strans sulul obtinut in folie alimentara si am dat la congelator (se poate congela chiar si 2-3 zile si folosi ulterior) cam o ora (rastimp in care...stiti voi, ne ocupam, precum ziceam, de activitati diverse, ale casei). Am scos apoi din congelator, am desfacut folia, am uns "sulul" cu galbenus, am presarat susan din belsug si am taiat cu un cutit foarte bine ascutit, rondele groase de 1cm. Daca aluatul este prea congelat pentru a se taia, se mai lasa putin la temperatura camerei (bun prilej sa strangi niste cubulete lego din toate colturile bucatariei). Ideea este insa ca rondelele sa fie taiate cat este inca rece si tare aluatul, altminteri va veti chinui sa taiati melcisorii. 


Se pun melcisorii pe tava tapetata cu hartie de copt si se dau la cuptorul preincalzit la 200 de grade, 25 de minute. 

Se scot apoi pe un platou si se acopera cu un stergar de bucatarie vreo 10 minute, ca sa isi pastreze fragezimea. Rezultatul este unul echilibrat fraged-crocant. Pofta buna! :-)

* Daca timpul si energia va permit, faceti reteta cu cantitatile dublate, melcisorii dispar prea repede!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu