joi, 9 noiembrie 2017

Cosulete cu somon si legume


Continutul si cantitatea cosuletelor va diferi in functie de ingredientele pe care le are fiecare la-ndemana. Am ales sa "reciclez" un rest din somonul de la pranz, dar la fel de bine se preteaza orice alta carne ce nu s-a consumat cu totul la masa anterioara si pe doriti sa o salvati. Aceste cosulete le-am facut seara si le-am reincalzit la micul-dejun, asadar sunt potrivite si acelora care nu dispun de prea mult timp dimineata. Totodata, cred ca s-ar potrivi si la o petrecere, cu bufet, ca si aperitiv (poate va inspira chiar ideea baloanelor, cred ca ar arata tare dragut 15-20 de cosulete cu baloane colorate, asezate pe un platou).


Pentru 5 astfel de cosulete, am folosit: 
- 5 felii de paine tip toast, integrala
- o bucata de somon facut la cuptor (cat podul palmei)
- jumatate de rosie (doar pulpa), cubulete
- jumatate de morcov ras
- jumatate de ceapa rosie, tocata marunt
- marar, tocat
- cascaval ras
- 3 galbenusuri (sau 2 oua mari intregi) amestecate cu 3 linguri de lapte

Feliilor de toast le-am indepartat coaja si le-am taiat colturile, pentru a obtine cercuri pe care le-am intins bine de tot cu facaletul (pana am obtinut o grosime a feliei de aproximativ 1mm). Am asezat fiecare felie pe fundul cate unei gauri pentru briose din tava non-aderenta pentru briose. Am pus apoi in mod egal, in toate cele 5 "cosulete" cuburile de rosii, ceapa tocata, morcovul ras, somonul maruntit, mararul tocat, apoi am turnat amestecul de galbenusuri cu lapte si am acoperit cu cascaval ras. 


Am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 30-35 de minute, pana s-a rumenit frumos suprafata cosuletelor, apoi le-am scos imediat din forma (ca sa nu "transpire) si le-am lasat sa se raceasca pe un gratar (desigur, daca le consumati imediat, nu mai este necesar sa le raciti pe gratar). Este posibil sa aveti nevoie de un cutitas cu care sa dezlipiti putin marginile, acolo unde cascavalul s-a lipit de tava de briose, dar in principiu, cosuletele se vor dezlipi cu usurinta. Daca aveti si vreti sa mergeti la sigur, puteti folosi si hartiute de copt briose. Pofta buna :-) !






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu