miercuri, 7 februarie 2018

Foi de placinta facute in casa (placinta cu mere, de post si placinta cu branza)


Aceste foi de placinta se fac foarte usor odata ce le prinzi "secretul": foaia se intinde cu faina din belsug, in strat foarte subtire si elastic, care nu se lipeste nici de facalet si nici de blatul de lucru (pe pagina de Facebook a blogului  v-am pregatit si un filmulet pentru a va arata textura; fiti indulgenti fiindca nu-i stralucita calitatea deoarece ideea de a filma m-a lovit in timp ce eram cu mainile pline de faina).
Se potrivesc de minune atat compozitiilor sarate cat si celor dulci, eu le-am incercat cu branza sarata....desarata (baby-friendly adica) si cu mere.


Atentie! Cantitatile de mai jos sunt pentru o singura tava de placinta! (Va prezint insa, mai jos, ambele versiuni de umpluturi)

Asadar, pentru o tava de dimensiune cat jumatate din tava obisnuita de cuptor am folosit:

- 100ml de apa calduta
- 2 linguri de ulei
- jumatate pliculet praf de copt
- 170g de faina alba * Este foarte important, la aceasta reteta, sa se foloseasca faina alba, tip 000* (cu alte tipuri, chiar si 650, foaia se rupe si este mult mai greu de folosit)

*Pentru umplutura, varianta cu branza, am folosit:
- 190g de telemea desarata peste noapte
- 200g branza dulce de vaci
- 100g branza dulce cremoasa
- 3 galbenusuri (sau 2 oua intregi)

*Pentru umplutura, varianta cu mere, am folosit:
- 1 kg de mere rase
- scortisoara dupa gust
- optional, pentru adulti, 1 lingura de zahar
- optional, pentru un plus de gust, 4 linguri de nuci macinate

Pentru uns (tava si placinta): 2-3 linguri de ulei

Am amestecat intr-un bol toate ingredientele pentru aluatul de foi si am framantat usor.


Atat in cazul placintei cu branza cat si in cel al placintei cu mere, aluatul se imparte in 4 parti egale (la placinta cu branza, asa cum se vede din poze, m-am grabit si am facut numai 3 parti); fiecare parte se intinde pe blatul tapetat cu faina din belsug (la nevoie se mai presara faina si pe masura ce intindem). Se intind foi foarte subtiri, dreptunghiulare, peste care se pune umplutura de branza, respectiv merele rase si foarte bine scurse de zeama si amestecate cu scortisoara, plus cate 1 lingura de nuca macinata per fiecare "sul").




Se ruleaza si se aseaza in tava unsa cu un strop de ulei, se unge toata placinta cu putin ulei, uniform, si se presara (la portiile pentru adulti) 1 lingura de zahar, apoi se cresteaza acolo unde se vor taia ulterior bucatile de placinta.


Se da la cuptorul preincalzit la 200 grade, aprox 30 min sau pana ce capata o culoare ademenitoare, rumena.

Placinta cu branza
Placinta cu mere

Se lasa 5-10 minute in tava, sa se odihneasca, apoi se portioneaza si se pot servi, dupa plac, caldute ori reci. Mie reci mi se pare ca li se simte mai bine aroma :-). Foile exterioare vor iesi usor crocante, iar cele din interior, moi. In privinta umpluturii, branza pe de-o parte, poate sa fie un mix din oricare soi de telemea si branza de vaci, iar merele pe de alta parte, daca aveti timpul necesar, le puteti cali inainte. Pofta buna :-) !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu