vineri, 29 decembrie 2017

Paine cu sfecla si seminte


De Sarbatori, in cazul in care se-ntampla sa ramaneti fara paine taman in zilele in care magazinele au program scurt ori sunt inchise, sau daca doriti sa puneti vreo crema tartinabila pe o felie care sa atraga atentia, atunci painica cu sfecla poate sa vi se potriveasca :-). De la distanta a fost confundata cu ...un cozonac roz :-)) Dar nu, cozonac roz nu am facut...inca !

Pentru o painica am folosit:

- 320g de faina alba
- 25g sfecla cruda, rasa
- 1 lingura cu varf de seminte de floarea-soarelui zdrobite grosier
- 30ml ulei de masline
- jumatate cub drojdie dizolvat in 100ml de apa calduta

Am pus intr-un bol sfecla, uleiul, semintele, faina, iar la urma drojdia dizolvata in apa. Am framantat, am acoperit bolul cu folie alimentara si un stergar si am lasat 45 minute la dospit (poate sta mai mult, daca aveti timpul necesar).  

Pe blatul de lucru tapetat cu faina am rasturnat aluatul, l-am impartit in trei parti egale, iar fiecarei parti i-am dat forma de snur gros. Apoi am impletit si am pus intr-o forma mica, de chec, unsa cu ulei de masline. Am acoperit iar cu un stergar si am mai lasat la dospit vreun sfert de ora. 


Am bagat la cuptorul preincalzit la 190 de grade, 30 de minute. 


Se inveleste imediat intr-un stergar pentru a-s pastra fragezimea.




 Pofta buna :-) !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu