miercuri, 28 februarie 2018

Chftelute de pui si gulie "pai"


Din doi piepti de pui (o caserola de aproape 1 kg) am pus iarasi masina de tocat la treaba si am facut o ciorba de perisoare si chiftelute la cuptor. Astazi va povestesc despre aceste chiftelute si cat de bine s-au inteles ele cu gulia :-).

Pentru o portie, am folosit 1 gulie pe care am taiat-o felii, apoi feliile le-am taiat bastonase. Am stropit cu putin ulei de masline, boia dulce si cimbru, am amestecat bine intr-un bol, apoi am pus intr-o tava mica, pe hartie de copt, la cuptor 200 grade 30-40min, pana ce gulia a devenit moale si rumena totodata. Desi aspectul este asemanator cartofilor la cuptor, gustul si mirosul guliei "pai" se aseamana cu cel al unei ridichi, iar textura este una mai degraba moale.

Pentru chiftelute, am folosit jumatate din cantitatea de piept de pui (puteti folosi si alte amestecuri de carne) si am mai adaugat: 
- 1 morcov mic ras fin
- jumatate de ceapa alba mare
- 2 galbenusuri (sau 1 ou mare intreg )
- 2 linguri seminte de susan
- 2 felii de paine inmuiata bine in apa, scursa foarte bine 
- cam jumatate de lingurita din fiecare, dupa gust: boia dulce, cimbru si usturoi (fie proaspat zdrobit, fie granulat) 
- 2 linguri ulei masline 
- (optional marar tocat; nu am avut, dar as fi pus!)


Painea, carnea si ceapa se pot toca deodata in masina de tocat. Se amesteca apoi cu toate celelalte ingrediente si, cu mainile in permanenta umezite cu apa, se alcatuiesc chiftelutele  si se asaza in tava cuptorului, tapetata cu hartie de copt. Se dau la cuptorul preincalzit la 200 de grade, timp de 45 min la si se intorc de pe o parte pe alta la jumatea timpului.


In functie de dimensiunea pe care o dati chiftelutele, vor iesi aproximativ 30. Sunt putin mai uscate daca folositi carne slaba (pui/curcan) si tocmai de aceea se completeaza perfect cu gustul proaspat al guliei. Pofta buna :-) !


Mai multe idei de chiftelute (cu carne sau numai cu legume) puteti gasi AICI.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu