luni, 19 martie 2018

Placinta cu carne si ciuperci


Aceasta este o buna modalitate de a recicla friptura la cuptor si se poate folosi cu succes atat amestec de carne (vita si pui, de exemplu) cat si piept de pui, curcan, deja gatit ori crud. 
Daca optati pentru o carne slaba, asa cum eu am avut piept de pui, care este mai uscat si mai fad, placinta aceasta se potriveste bine servita cu smantana (ori ketchup).


Pentru aluat, am folosit reteta de la Placinta cu branza; adica pentru o tava mai mica, dreptunghiulara, cu dimensiunea de 27x18cm am folosit:
- 350g de faina alba
- jumatate cub de drojdie proaspata dizolvata 3-4 minute in 150ml de apa calduta
- jumatate plic de praf de copt
- 50ml ulei de floarea-soarelui
- putina faina pentru blatul de lucru

Pentru umplutura am folosit:
- 1 piept si jumatate de pui, gatit in prealabil la cuptor
- 2 ciuperci mari champignon
- 1 legatura de marar tocat
- 4 linguri mari sos de tomate
- 3 galbenusuri (sau 2 oua intregi)
- 1 lingurita de cimbru, putin oregano, 1 catel de usturoi zdrobit, piper
- 1 ceapa alba, tocata

Deasupra am presarat cascaval ras (cam 50g).

Ingredientele pentru aluat le-am amestecat: am pus intr-un bol faina si praful de copt, am turnat untul si apa in care s-a dizolvat drojdia si am framantat aluatul. Am acoperit cu folie alimentara, apoi cu un stergar curat si am pus la loc caldut, la dospit, 1 ora. Aluatul si-a dublat in acest rastimp volumul. 

Pentru umplutura am procedat astfel: intr-o tigaita am pus ciupercile tocate, sosul de tomate, usturoiul zdrobit, ceapa tocata si le-am lasat pe foc mediu, amestecand din cand in cand pana ce s-au "calit" in zeama lasata de ciuperci si aceasta zeama s-a evaporat complet. Am pus intr-un bol si am adaugat pieptul de pui tocat la masina de tocat (sau foarte marunt, la cutit), mararul tocat, galbenusurile, cimbrul, oregano, piperul (dupa gust). Am amestecat bine.

Am tapetat blatul de lucru si sucitorul cu putina faina si am impartit aluatul in doua. Am intins din jumatate de aluat o foaie subtire, de marimea tavii si am asezat-o pe fundul acesteia (tava non-aderenta, deci nu am uns-o cu nimic). Apoi am intins in strat uniform umplutura (si am presat-o bine cu dosul lingurii) si am asezat a doua foaie de aluat, careia i-am facut un decupaj in centru. In lipsa decupajului, se inteapa aluatul din loc in loc. 


Am dat la cuptorul preincalzit la 200 de grade pret de 25 de minute, apoi am pus cascavalul ras si am mai lasat 10 minute. Daca folositi carne cruda, cresteti cu inca vreo 10 minute timpul de coacere. Se lasa putin sa se odihneasca in tava, apoi se muta pe un platou si se portioneaza.
Daca sunteti in cautarea unui preparat fara lactate, puteti unge cu putin ou batut foaia de deasupra a placintei si nu mai puneti cascavalul ras. Copiii vor manca cel mai probabil foile de aluat cu mana si umplutura cu furculita :-) Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu